Kehidupan aku sebagai seorang asasian di PASUM...

Aku telah mendaftarkan diri aku kat Kolej Kediaman Raja Dr. Nazrin Shah pd 25 Mei 2008... aku mmg ingat tarikh ni sbb tarikh ni dkt2 dgn tarikh Stacy AF6 dinobatkan sebagai juara AF6 pd 24 Mei 2008.... sejak dr itu, bermulalah kehidupan aku sebagai seorang asasian... pada mulanya mmg penat and geram and hard giler Minggu Haluansiswa kat situ... penat dowh... kita orang kena buat sub kolej... byk giler subnyer... sub lengggang 12, sub 12th, sub wika wika (sub favourite kebykkan asasian), sub say 'o', sub frickle fingers, sub apa lg yek??? byk lah kiranya... sampai sakit tekak wat sub jer... pastu kitaorg bkn wat sub jer... siap kena nyanyi lagu tema lg... lagu apa? lagu GEMURUH - Faizal Tahir... pasal lagu ni aku mmg suker la... sbb aku semangat giler bile nyanyi lagu ni... siap kena wat gaya lg... bkn tu jer, aku pun sampai kena nyanyi kat atas pentas... aku nyanyi mmg semangat gilerla... (bkn apa, takut kena tegur or kena marah ngan PP @ fasilitator kat situ... hehehe...)

PP - PP (ooppss, terlupa nk bg tau PP tu stands for apa? -PP=Pembantu Pelajar-) tu at first mmg garang semacam... tp, bila dah nk dkt akhir2 mmg cool jer... sbb diorg ni mcm giler2 gak... ada sorang PP tu, at first mmg aku ingat dia garang giler... tp slps tu, dia mmg cam giler2... cool la kiranya... nama PP tu, PP Nal... dia Indian tp fasih la ckp malay... antara nama2 PP dan wajah2 mrk yg msh berada di kotak pemikiran ku, PP Nal, PP Amir, PP A'iee, PP Effa(PP sel aku), PP Ryan(PP sel aku gak), PP Mimi, PP Muk, PP Sleng(muka cam Yusri KRU, serius muka dia ada iras... kira 70% la sama), PP Boon(muka ketat sepanjang Minggu Haluansiswa kecuali Mlm Penutup Minggu Haluan Siswa... slps tu, dia senyum jer sentiasa), PP Chong( ni pun sama... ingat memula garang giler tp sebenarnya kelakar gak...), PP Ayed(PP yg mmg jd MC sentiasa... suara dia membuatkan org tau yg itu dia... hehehehe)... oklah itu jer yg tercapai di akal wat masa ni... hehehe... yg x tersebut tu jgn kecik hati... aku ingat tp waktu tengah tulis blog ni yg cam x tercapai di akalku...

Malam Penutup mmg gempak gilerla... mlm tu bdk asasi yg organise... mmg baguslah diorg org ni... cuma bila acara berlanjutan samapai kul 6 pagi, aku mmg ngamuk gak la... dahla org sumer x tido... diorg gi panjangkan lg acara... ntah pape ntah... mlm penutup diisi dgn pelbagai acara seperti lakonan... diorg ni mmg ada bakat betul... pastu ada yg menyanyi... ada yang menari... ada boria... ada sajak... macam2 ada la... mmg best la... selepas mlm penutup tu, kita org ada cam explorace... selepas explorace tu, kitaorg ada aktiviti tradisi iaitu, masuk tasik.... mmg busuk gilerlah tasik tu... katanya... walaupun... hehehe... aku x masuk pun tasik tu... aku dlm group khas utk sesiapa yg sakit...aku kan ada asma so, x blh nk melibatkan diri... tp kira aku and group khas aku untung gak la sbb dpt borak and korek rahsia dr PP Amir... PP yg jd tour guide kita org.... hehehehe... thanks PP Amir sbb jd pemandu pelancong kitaorg mlm tu... hehehehe.... diorglah yg kata tasik tu mmg busuk... part masuk tasik je dah mmg sampai kul 3-4 pagi... yg heran tu, kul 3-4 pagi tu pun belum habis majlis lg... sbb selepas tu, ada majlis penyampaian anugerah utk PP plak... utk menghargai diorg la kiranya... majlis tu jer berlarutan sampai kul 6 pagi... giler x???? seumur hidup aku x pernah sampai x tidur satu hari... kira 24 jam x tidur... tp time anugerah tu pun selamba jer sumer diorg yg ngantuk tu tido... dah nk tido... so, tido la kan??? termasuk aku, aku pun tido gak... so, bbrp minit awl aku TIDO... lps hbs majlis, aku pun blk bilik, sembahyang subuh, terus qada' tidur... sampai tengah hari...

sekarang dah hmpir sebulan aku kat kolej tu and dah hmpir 3 minggu blaja kat PASUM... kira oklah... boleh terima and boleh masuk lg... tp tutorial mmg semakin lama semakin byk... hari ni jer, aku x wat satu hapak pun tutorial... terukkan aku ni... bila blk rumah cam ni la... kelas tutor pun minggu ni mmg dah bermula kesemuanya....

kwn2 plak, roommate aku org terengganu, so clique aku cam ramai ganu la... tp lately, aku ada cam ramai gak kwn2 yg kira cakap tu style KL la... so, cam blh ngam la ngan aku... bkn apa, kalau ngan clique Ganu tu, aku cam blur skit.. fhm tu fhm tp cam kureng skit la... bila ngan geng yg kita blh ngobrol sama2 cam bestlah skit kan...

Lecturer plak overall okey la... cool lg... buat masa ni aku suker lecturer calculus (Pn. Rohayatimah), Physics2 (Pn. Norazlin), Computer Science(En.Ahmad Faris), Vector(En. Wan Ruzali), and Chemistry 1(Pn. Mazdida)... diorg ni cam best la... bolehlah... yg pasti overall aku belajar wat masa ni blh catch up lg la... cuma pening sbb aku selalu ngantuk dlm lecture... geram giler... biler kita ngantuk, kita mesti byk tertinggal apa yg lecturer ckp kan? so, aku geram dgn diri aku sendiri.... entah camne nk ubat penyakit ngantuk ni....

oklah sampai sini jer... jap lg mak aku plak nk guna... laptop and internet... so, aku kenalah tutup... lepas ni aku post lg apa2 kat blog ni... syok gak menulis kat blog ni...





Photobucket

Inilah PP - PP tu pd mlm Penutup Minggu Haluansiswa... diorg mmg cool giler mlm tu... kitaorang plak yg buli diorg mlm tu... hihihihi... seronok gak... suruh diorg wat sub plak.... (gambar blur skit sbb camera handphone aku mmg x lawa utk picture pun... bila zoom lglah x lawa.... hihihihi....)


Photobucket

Inilah tasik yg telah menjadi saksi asasian batch 08/09 pernah berada di kolej ke -12... tasik ni gakla yg merupakan tasik busuk yg telah mengotorkan badan dan baju2 bdk2 asasian sumer... ------x termasuk aku------

oklah bye....

Asasian? Aum! Asasian? Aum! Aum! Asasian? Aum! Aum! Aum! Grrrr.... Crack....
Hidup Asasian 08/09
Kolej Kediaman Raja Dr. Nazrin Shah @ Kolej 12
Super 12
Bdk apa? Bdk PASSSOOOMMMM....




Popular posts from this blog

Exam dah hbs...

[REVIEW][DRAMA] Ugly Alert

[REVIEW][DRAMA] Empress Ki, 기황후