My passion towards AF (Akademi Fantasia)...


Hari ni nk citer skit pasal passion aku towards AF ni... aku x tahu knapa aku minat sgt2 dgn AF ni... kdg2 tu blh sampai thp histeria x tentu pasal... hehehe...okey, aku mula mengenali AF ni pd thn 2003 tp pd thn itu aku x ada Astro so, aku cuma dgr kwn2 aku citer jer pasal AF ni... Tp aku agak lucky sbb aku dpt tgk final AF1 ni. pd time final tuela baru aku mengenali pelajar2 AF ni... aku begitu tertarik sekali dgn NANA. sebab at that time, she had the husky voice... aku plg suker time dia nyanyi lagu I Will Survive... lagu nyamuk... hehe... tu yg wat aku tertarik ngan sore Nana ni...


Pada tahun 2004, aku and my sisters dah pujuk parents aku masukkan Astro kat rmh... so, bile AF start jer, kitorg yg depan dulu... time ni, aku plg minat LINDA NANUWIL... I adore her voice... very unique... aku mmg sentiasa sokong dia ni sbb aku tahu dia ni berbakat besar... tp sayang, lately, dia dah tenggelam sbb dia ada problem related with her voice. so, she need time to heal. dia ni pun pandai main gitar... aku and adik aku inspired to learn playing guitar cause of her lah... tp aku ni mls skit nk blajar byk not... not yg ssh2... aku cuma belajar not2 yg senang jer la... hihihi... hope Linda boleh menonjolkan diri blk...


Utk AF3, which is in 2005... 'Year of Mawi' kononnya.... menyampah aku... aku minat Akma time ni... aku x tahu napa aku blh minat dgn akma ni padahal dia ni cam low profile jer... suara pun biasa jer. tp aku suker tgk attitude dia kat dlm diary... tp aku plg menci skali dgn Mawi... agak lama gakla aku benci ngan Mawi ni... dah dkt 2008 ni barulah aku blh terima dia ni... hehehe... itupun sejak dia dah couple dgn Ikin... barulah hati aku terbuka utk terima Mawi ni...


Antara sbb napa aku minat Akma ni ialah gosip dia dgn Felix yg hanya kekal kat dlm AF jer... huhuhu... aku ingat lg satu insiden yg aku wat time tgk final knsert AF3. time tu, Felix tgh nyanyi lagu Warkah Berlagu Pilu. tetiba jer Akma masuk... apalagi terus berlompat aku... aku terus lompat naik atas kerusi... aku x tahu apa yg posses aku time tu... aku pun rasa pelik gak bila ingat blk... hehehe...



2006, aku tgk gak AF4 ni. aku minat Salima. aku pun x tahu napa aku minat minah ni. maybe sbb dia perempuan bertudung yg pertama msk AF so, aku pun sokong dia la... tp sore dia pun bknnya sedap sgt... mmg x da yg sedap pun.... to be honest la... but now, aku mmg x suker langsung dgn minah ni... sebabnya apa? sebabnya, ada satu artikel kat dlm paper (with picture) okey... artikel tu mengatakan yg minah ni sanggup tanggal tudung utk berlakon teater... dia pun blh kata yg dia pakai wig... dia x tau ke pakai wig is worse as tanggal tudung... sama jer. tanggal tudung and pakai wig = berdosa and haram... sorrylah kalau mende ni harsh sgt tp inilah luahan hati aku terhadap perkara yg berlaku ni... sorry, Salima...



Okey, next season... AF5. aku minat dgn Heliza... sbb yg sama dgn Salima. sbb dia pakai tudung but with Heliza lain skit sbb dia ada prinsip... and InsyaAllah sampai bila2 dia akan bertudung macam ni... actually, aku x ikut pun AF5 ni... aku cuma tgk konsert last jer... sama mcm AF1 dulu... yelah, time ni aku nk exam SPM so, parents aku cutlah ASTRO... aku cuma tgk ulangan AF5 time parents aku masukkan blk ASTRO pd thn ini... tp aku mmg minat dgn Heliza ni sbb sore dia unik. sore dia serak2 basah... mmg bestla... terutama sekali time dia nyanyi lagu Ella tu... time konsert ke-8... mmg best gilerla... mmg superb la.. best giler performance dia time tu...



okey, early of this year... aku mmg ikutla AF6 ni dr mula... tp termiss gak konsert1 sbb Astro kena potong hehehe... konsert ke2 baru kitorg dpt tgk... first2 tgk mmg minat giler dgn Stacy... plg best bile dpt tahu dia sebaya dgn aku... mmg best gilerla... x sangka budak sebaya dgn aku ada sore yg sedap giler... dahla time konsert ke2 tu dia nyanyi Rela... mmg syahdu giler... best giler... aku mmg sokong giler Stacy jd jore AF thn ni... mmg puas hatila...



towards the end, aku minat dgn Nadia dan Riz... sbb diorg cam sesuai jer... sama gak cam aku minat dgn Felix and akma dulu... hehe.. lgpun, nadia ni pun budak baya aku gak... tu sbb aku cam support dia... hehehe...



ini antara koleksi AF yg kumpul la...

ini koleksi lagu2 yg diorg nyanyi tiap2 konsert... aku siap tulis lg... hehe



ni plak special diari pasal AF... lbh kepada luahan hati aku terhadap AF things la... hehe





ni plak couple2 dlm AF.. hehe...



ni gmbr yg aku beli dr kawan aku... bapak dia yg tngkap gmbr ni... pastu dia cuci byk2... then dia jual.... aku beli pun sbb ada Akma... hehehe...


ni satu lg... kerja mengarut yg aku buat ttg AF ni... hehehe... bila ingat blk... kelakar gak aku. ni... hai...


yg ni lglah x boleh bla... fanatik giler... aku pun x fhm dgn diri aku ni... hehehe... kebudak - budakkan giler... hai, x tahula...

okeylah, ini jerla mende yg aku nk citer pasal passion aku towrds AF ni... mybe aku ni fanatik giler tp this is me... minat giler dgn AF... adik aku pun pelik dgn sikap aku ni... biarlah apa org nk ckp... like I just said, this is me...

Popular posts from this blog

Exam dah hbs...

[REVIEW][DRAMA] Ugly Alert

[REVIEW][DRAMA] Empress Ki, 기황후