This Two Weeks...

Dah lama gak aku x update kat sini kan? walaupun aku rasa x da la org yg baca akunyer blog ni... hihihi... tp x kesahlah... last post aku citer pasal aku gi Mid... kali ni nk citer pasal aku keluar ke KL plak... sebagai anak jati Malaysia, aku rasa sedih gak ngan diri aku ni... aku ni nama jer duk kat kawasan Klang Valley tp kalau pasal KL tu mmg agak kureng skit la... x brp nk tahu... bila kwn2 aku yg dr Pantai Timur tnya soklan2, kdg2 x reti nk jwb sbb x brp nk tahu...

so, last week lg last week, aku and my geng jln2 kat bandar KL... lg pun aku nk belajar naik tren plak... dr UM, me and my friends, amik tren LRT kat stesen U dan beli tiket menuju ke Masjid Jamek... sampai kat Masjid Jamek kitorg pun carilah brg2 yg murah... malangnya, bila samapai kat masjid jamek tu, kitorg siap tawaf kat situ... yelah, masing2 x pernah jln2 kat situ... jln2 kat kawasan kedai2 India... but aku rasa sesuatu bila pertama kali menjejakkan kaki aku kat kawasan Masjid Jamek tu... sbb it makes me feel like I'm in a part of place that I never went... a new world for me... weird huh! but it's true... that is how I felt... jln2 kat Masjid Jamek membuatkan aku mengenali, "Oh, macamni rupanya kawasan KL ni..." dan itu baru saja perception aku terhadap certain kawasan KL... byk lg kawasan KL yg aku x teroka dan x kenal lagi... InsyaAllah, one day bolehlah aku jln2 kat sekitar KL lg...

okey, blk pd citer kat Masjid Jamek blk... aku jln2 kat Masjid Jamek and kitorg jumpe jugak akhirnya bazar kat situ... brg2 mmg murah giler... between RM5 - RM10... aku pun beli sarung getah utk handphone aku and beli beg pakaian... itu jerla... then kitorg jln2 kat KL Sentral plak... lepas jln2 kat KL Sentral, aku pun amik KTM ke Mid Valley... aku ngan kwn2ku, jln2 kat Mid plak... kat Mid, x da mende lain la yg aku cari selain MPH dan KOMIKS!!!! pastu aku borong 3 komik... then aku gi McD plak... beli Big Mac... then, kitorg pun blk kolej blk...

sampai kat bilik, mmg sakit giler la kaki aku... tumit aku la terutamanya... dah la pad kasut tu keras giler... then kitorg rest la... sempat gak aku lelapkan mata jap... sekejap je...

terlupa plak nk citer pasal hari sabtunyer event... aku keluar jln2 ngan kwn2 aku tu, hari ahad... ok, hari sabtu plak ada event kolej... minggu interaksi senior junior... best gaklah aktiviti dia... tp aku x participate pun... kena siapkan tutorial sbb hari ahad nk kluar... aktiviti mlm minggu interaksi senior junior tu lg best la.. sbb ada pertandingan karaoke and tayangan filem... karaoke mmg best giler... dr yg sumbang... yg sedap mmg best la... utk asasi, ada sorg asasian tu la dpt msk final... jiran depan bilik aku pun, nama dia Fatin... sedap gak la dia nyanyi... lagu Nirmala... tanyangan filem plak citer Kungfu Panda... mmg best giler la... x sia2 aku tunggu lama giler... citer Kung Fu Panda tu dah la kelakar giler...

mlm penutup minggu interaksi senior junior plak final karaoke and gusti lengan... Fatin tu mng tempat kedua... kira okeyla... ada gak asasian yg mng.. hihihi... itu jerla things yg berlaku kat aku last two weeks... tp kalau weekdays tu seperti biasa jerla... kelas, kuliah and tutor... itu jerla... okeyla, I'm going to enjoy my holiday with doing tutorial, surfing and watching... hihihi... see ya next time... here some pics from mlm penutup senior junior interaction week...





ni gambar sebelum start majlis...


ni one of contestant final karaoke ...


ni pemenang pertandingan karaoke mlm tu... dia nyanyi lagu If I Ain't Got You - Alicia Keys...



P/s: gmbr mmg agak kabur sbb kamera phone aku mmg x lawa langsung bila zoom...

Popular posts from this blog

Exam dah hbs...

[REVIEW][DRAMA] Ugly Alert

[REVIEW][DRAMA] Empress Ki, 기황후