Movies yg aku aku tgk over the weekends...

Weekend ni aku blk rmh cam biasa... blk2 rmh, seperti biasa, bawak je blk lecture2 notes... buatnya tak jugak... my mom fetch me n my sister then kitorg gi mydin nk shopping brg2 runcit skit utk berbuka puasa... aku pun amik peluang ni nk beli cd baru... kwn aku plak promote citer ayat-ayat cinta kat aku... aku pun apalagi, carilah citer ni...

sampai2 rmh, buka puasa, solat cam biasa then rest dpn tv... buku still dlm beg lg... kul 9 ada citer CLICK kat HBO... aku pun mengadap citer ni... best gak cier ni... pelakonnya, Adam Sandler... seperti yg diketahui ramai, Adam Sandler ni kan mmg kelakar giler... tp citer kali ni mmg agak difference skit dr watak2 sblum ni yg dia prnh bawa la... citer ni ada mesej... the most important thing in the world is FAMILY... scene yg plg menyentuh perasaan aku bila tgk citer ni bila time watak adam sbg michael tgh kejar anak dia, Ben, sbb nk srh ank dia pentingkan family... part tu mmg touching giler la...


ni vcd yg aku baru beli sbb kwn aku rekomen kan... love story in this movie mmg touching and sweet habis la... it's all about a man name, Fahri... dlm movie ni, aku blh tgk betapa seorg lelaki menjaga batas2 pergaulannya dgn perempuan... betapa seorg lelaki menghormati perempuan... dia hanya akan menyentuh perempuan tu bila perempuan itu sah menjadi isterinya... dlm movie ni jgk it show betapa Allah telah menjadikan setiap hambanya jodoh mereka masing - masing...

sebenarnya, movie ni menceritakan ttg seorg lelaki yg belajar kat Al-Azhar University. dia ni diminati oleh ramai perempuan sbbkan akhlaknya yg baik, sifat ambil berat dan prihatinnya... tanggungjawabnya terhadap Allah dan agama Islam... kiranya, kalau nk jd calon suami tu mmg sesuai giler la... jd idaman sumer wanita... akhirnya, Fahri ni jumpa jgk dgn jodohnya iaitu Aisyah, seorg muslimah yg menjaga auratnya, menjaga akhlaknya, menjaga keperibadiannya dan tidak menunjukkan auratnya kepada orang yg bkn muhrimnya... kiranya, dia ni perempuan idaman sumer lelaki dan perempuan yg menjadi inspirasi kepada perempuan2 lain...

part yg plg best dlm citer ni, bila Aisyah tu sanggup berkorban dgn merelakan suaminya, bernikah dgn perempuan lain semata - mata nk selamatkan suaminya drpd fitnah org dan selamat drpd dijatuhkan hukuman gantung... tetapi akhirnya, jodoh mereka berdua lebih kuat...

citer ni aku tgk last night... citer the butterfly effect 2... citer ni pun best gak... hero citer ni blh putar blk masa dgn hanya tgk gmbr... tp consequencesnya dia akan mengalami sakit dan future ttp akan berubah... lastly, dia yg mati utk selamatkan perempuan yg dia cintai dan ank dia.... agak best gaklah...




Popular posts from this blog

Exam dah hbs...

[REVIEW][DRAMA] Ugly Alert

[REVIEW][DRAMA] Empress Ki, 기황후