Movies that I watched this past weeks...

Sebelum start final exam, aku still sempat tgk wayang lg... huhuhu... aku and my friends bergerak ke Mid utk tgk wayang... kitorg pecah kpd 2 grup... 1 grup tgk citer Kami The Movie satu grup lg tgk citer Senario: Episod 1.... aku x berminat sgt nk tgk citer senario ni... aku dah ikut Kami The Series, so aku nk tahu la ending citer ni kan... best gaklah, aku puas hati dgn ending citer ni... x mengecewakan... tp agak sedih gaklah sbb Abu mati... tp tgk Ali and Lynn, aku puas hati... lagu2 dia pun agak best gak... lagu tema citer ni lagu Mawar Khayalan by Laila's Lounge... sedap gak lagu ni...

Filem Kami ni byk gak menjawab persoalan - persoalan yg ditinggalkan dlm series... sbg cth, Adi akhirnya tahu jgk yg Vanila Ais sbnrnya dah mati... dan scene yg plg sedey ialah bila dia tahu sebanarnya Vanila Ais tu abg kpd Abu and both of them are dead... sedey dowh... sian giler...

Ali plak still dgn dadah dia... scene plg x blh blah... Lynn kena byr hutang dia kat Boy. so, dia kena keje dgn si Boy ni... dia kena hntr 'brg' tu kat klien Boy la kiranya... plg x blh blah, Ali rupanya klien Boy tu... Ali pun terkejut yg Lynn jd org srhn Boy... scene tu mmg cantik giler la...

Sofie plak break up dgn pakwe dia yg gatal giler... scene plg wat aku menyampah dgn pakwe dia time kat kedai kasut tu... bapak gatal pakwe dia... konon nk sarung kasut tp raba betis lebih2 plak... OVER giler... Menyampah... PERVERT btul...

In the end, sumer akhirnya tahu gak yg Lynn tu sebenarnya Teka Teki... tp lg sedey org yg 1st tahu ialah Abu... Abu mati masa nk selamatkan Ali dr kena tikam dgn Boy... time Abu dah nk mati pun, dia boleh gelak2 lg... sedey giler... :( aku nk nangis time tu... Lps Abu mati, Ali bengang giler.... hbs dia belasah kereta dia... Lynn yg sedang memangku Abu hbs bermandikan darah... time tu agak sedey la... lg scene yg sedeh masa Ali nk cuci darah yg ada kat tempat ddk blkg kereta dia... time tu sedey gak lar...

Scene yg best gak masa diorg sumer happy2 kat PD tu... nmpk betapa rapatnya diorg... suker tgk friendship diorg... close giler...






31 Okt 2008, tarikh aku hbs pereksa... aku hbs ptg dlm kul 6 cam tu... mlm tu aku straight gi kluar ke Mid... aku and kengkwn aku la... sampai2 jer kitorg mkn dulu... then aku gi kat tmpt wayang... aku ingat kengkawan aku yg lain nk tgk wayang gak tp diorg x nak... aku mmg nk tgk... nsb ada gak kwn aku si Farah ni nk tgk gak... so, kitorg straight trus gi beli tiket... nk tgk Tropic Thunder tp citer tu dah selling fast yg kul 9:15 nya... tp kitorg tnya jer... dahlah 18 PL plak tu... 1st time sbnrnya aku tgk citer 18 kat wayang... best gak... huhu... best bkn apa, best cerita tu... mmg x menyesal beli tiket even duduk dpn skali pun...

serius citer tu mmg best giler... kelakar hbs la.... dahlah pelakon2 Hollywood yg bsr2 gak la... Ben Stiller (Night at the Museum), Jack Black (School of Rock), Robert Downey Jr. (Iron Man), Tom Cruise plg x blh blah... akhir2 citer baru tahu yg dia tu sbnrnya Tom Cruise... mana x nya, make up dia mmg jd la... bygkan, Robert Downey Jr tu pun diorg blh make up kan jd org kulit hitam... through out cerita mmg x perasan pun yg dia tu org kulit hitam... nk dkt akhir2 baru dia tnjk muka dia sbnr... citer ni mmg BEST la... no wonder review dr press sumer kata best... x sia2 tiket aku... hehe... mmg best...




Popular posts from this blog

Exam dah hbs...

[REVIEW][DRAMA] Ugly Alert

[REVIEW][DRAMA] Empress Ki, 기황후